Unul sau mai multe produse pot fi returnate de catre client in urmatoarele cazuri:
1. Renuntarea la cumparare:
Produsele achizitionate la distanta (prin intermediul Magazinului Online www.medisal.ro) se pot returna conform O.U.G. 34/2014.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Clientul are dreptul sa notifice in scris Comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau produselor.
Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.
Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand Formularul de Returnare pus la dispozitia clientului in contul personal creeat in cadrul magazinului online sau accesand direct link-ul urmator: https://medisal.ro/module/returnmanager/manager (valabil pentru persoanele care nu au cont creeat in cadrul magazinului online).
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii Facturii Fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire al acesteia.
MEDISAL SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.
Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la Punctul de Lucru situat in loc. Targu Mures, Str. Gheorghe Doja, nr. 234, cod postal: 540236, jud. Mures, nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.
Daca va retrageti, vom rambursa suma, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care intram in posesia produselor returnate, numai dupa ce se face verificarea calitativa si cantitativa a acestora. Vom efectua aceasta rambursare prin transfer bancar (cumparatorul trebuie sa precizeze un cont IBAN in RON, compus din 24 de caractere), in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.
In cazul in care ati receptionat produsele comandate, expediati produsele fara intarzieri nejustificate la urmatoarea adresa: MEDISAL S.R.L., Str. Gheorghe Doja, nr. 234, cod postal: 540236, loc. Targu Mures, jud. Mures, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ati comunicat retragerea.
Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Produsul trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original nealterat, cu toate accesoriile originale, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Returnarea produsului se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului.
Este obligatorie utilizarea aceluiasi serviciu de transport (Curierat Rapid) folosit pentru expedierea produselor de catre Comerciant.
Produse excluse, fara drept de returnare conform OUG 34/2014 art. 16:
a. Licente software;
b. Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
c. Consumabile (acumulatori,baterii, becuri, cabluri, etc);
d. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena;
e. Produse de ingrijire personala sau anumite dispozitive medicale utilizate;
f. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
g. Servicii prestate catre consumator;
h. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software livrate printr-un link de download si cheie de activare).
i. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si al efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
Produse si categorii de produse care pot fi supuse unor costuri suplimentare in vederea aducerii la conformitate/stare initiala:
a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice
b. Dispozitive medicale folosite in interventii chirurgicale, tratament personal sau cu risc de contaminare incrucisata
c. Produse fara ambalaj original sau cu accesorii ce prezinta semne de utilizare
Mentiune:
Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului sau chiar refuzarea returnarii.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original al acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate. Taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
2. Retur de produse:
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
a. Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site.
Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
b. Produs nefunctional in primele 48 ore de la receptie.
In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise in termen de 48 de ore de la primirea produsului
c. Produs in colet deteriorat.
Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor.
Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat, in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii.
Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului.
Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
d. Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina MEDISAL SRL.
Solicitarile de retur se notifica pe site-ul nostru prin intermediul Formularului de Returnare in termen de 48 de ore de la primirea produsului.